NUMARALI
HADİS-İ ŞERİF:
حَدَّثَنَا
أَحْمَدُ
بْنُ
حَنْبَلٍ
حَدَّثَنَا
عَبْدُ
الرَّحْمَنِ
بْنُ
مَهْدِيٍّ
عَنْ
سُفْيَانَ
عَنْ عَبْدِ
الرَّحْمَنِ
بْنِ عَابِسٍ
عَنْ عَبْدِ
الرَّحْمَنِ
بْنِ أَبِي
لَيْلَى
حَدَّثَنِي
رَجُلٌ مِنْ
أَصْحَابِ
النَّبِيِّ
صَلَّى اللَّهُ
عَلَيْهِ
وَسَلَّمَ
أَنَّ
رَسُولَ اللَّهِ
صَلَّى
اللَّهُ
عَلَيْهِ
وَسَلَّمَ نَهَى
عَنْ الْحِجَامَةِ
وَالْمُوَاصَلَةِ
وَلَمْ
يُحَرِّمْهُمَا
إِبْقَاءً
عَلَى
أَصْحَابِهِ
فَقِيلَ لَهُ
يَا رَسُولَ
اللَّهِ
إِنَّكَ تُوَاصِلُ
إِلَى
السَّحَرِ
فَقَالَ
إِنِّي أُوَاصِلُ
إِلَى
السَّحَرِ
وَرَبِّي
يُطْعِمُنِي
وَيَسْقِينِي
Abdurrahman b. Ebî
Leylâ, Rasûlullah (s.a.v.)'ın ashabından bir zât'ın şöyle dediğini rivayet
etmiştir;
Rasûlullah (s.a.v.)
ashabına şefkat olarak (oruçlu iken) kan aldırmayı ve iftar etmeden üst üste
oruç tutmayı men' etti, ama bu iki şey'i devamlı haram kılmadı. Ashâb
Rasûlullah'a;
Yâ Rasûlallah sen orucu
sahura kadar uzatıyorsun, dediler.
"Ben sahura kadar
uzatırım; ama Rabbim bana yedirir ve içirir", buyurdu.
İzah:
Ahmet b. Hanbel,
İV,.314, 315; Beyhakî, es-Sünenü'l-kübrâ, IV, 263.
Hadîs-i şerîfte, Hz.
Peygamber'in iftar etmeden peşi peşine iki-uç gün oruç tutmayı ve kan aldırmayı
müslümanlara nehyettiği bildirilmektedir. Bu; efendimizin ümmetine olan şefkatinin
eseridir. Peşi peşine oruç tutma meselesi "visal orucu" konusunda
işlenmiştir. Hadîsin kan aldırmaya delâleti, oruçlunun kan aldırmasının caiz
olduğu yönüyledir.